TO TOP

Can Küplüce

Research Assistant
Room: GB 6/153
Phone: +49 234 32 - 22597
ORC-ID: 0000-0002-9558-9609
E-Mail

Biography

Can Küplüce completed his master's degree in ELT and Philosophy at the Ruhr-University in 2020. He has been working as a PhD student for the English Department and research assistant in the state funded project ‘DiAL:OGe’ at the Ruhr-University since. He teaches courses on ELT with the emphasis on aspects of digitalisation. His research fields are online collaboration, language learning & technology, machine learning and educational politics.

Presentations

2022

  • Küplüce, C & Lordick, Nadine (2022). What do you meme? Changing means of communication. Dialogekonferenz 2022. Changing – Making – Learning. Digital culture goes school. Bochum, Germany

 

  • Küplüce, C. & Bellenberg, G. (2022). Chancen und Grenzen der interdisziplinären Kooperation für die 'Bildung in der digitalen Welt'. ÖGFD- & GFD-Tagung: Fachdidaktik im Zentrum von Forschungstransfer und Transferforschung. Vienna, Austria

 

 

  • Küplüce, C. (2022). Digitalisierung, Digitalität, Postdigitalität: Quo vadis, Hochschullehre? Innovation Field Lab, Bochum, Germany.

 

  • Küplüce, C. & Bellenberg, G. (2022) Schulentwicklung und Lehrer*innenrollen für die 'Bildung in der digitalen Welt'. GEW NRW, Referat für Bildungspolitik und Erziehungswissenschaft.

 

2021

  • Küplüce, C. & Strauß, S. (2021). Learning Analytics: Zugzwang für die Lehrer:innenbildung oder Zukunftsmusik? [Workshop]. Dialogkonferenz, Bochum, Germany.

 

  • Küplüce, C. & Werner, S. (2021). Enhancing Remote Teaching with Virtual Exchange: Fostering Intercultural Competence in Secondary ELT during and after the COVID-19 Pandemic [Paper presentation]. International Virtual Exchange Conference, New York, United States.

 

  • Küplüce, C. (2021). Transformationspotenzial der Digitalisierung in Lehr-/Lernprozessen: Modellbildung und empirische Untersuchung zum transkulturellen Partizipationserleben im Fremdsprachenunterricht [Poster session]. 29. Kongress für Fremdsprachendidaktik der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung DGFF, Essen, Germany

 

  • Küplüce, C., & Ritter, M. (2021). Changing Curricula – Universitäre Lehrerbildung in der digitalen Transformation [Paper presentation]. 29. Kongress für Fremdsprachendidaktik der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung DGFF, Essen, Germany.

 

  • Werner, S., & Küplüce, C. (2021). Digital Language Teaching after Covid-19: What Can We Learn from Crisis? [Paper presentation]. EUROCALL 2021, Paris, France.

 

  • Küplüce, C. (2021). Digital Turn im Fremdsprachenunterricht zwischen Substitution und Transformation [Poster session]. QLB-Programmworkshop Lehrkräftebildung nach dem pandemiebedingten digital turn, Frankfurt, Germany.

2020

  • Küplüce, C. (2020). Die Transformative Digitalisierung des Schulunterrichts: Hilfen für die Praxis und Zukunftsperspektiven [Workshop]. Dialogkonferenz, Bochum, Germany.

 

  • Werner, S., Ritter, M., Raeder, K., & Küplüce, C. (2020). Language Learning in the 21st Century [Workshop]. RUB Teachers Day, Bochum, Germany.
Publications (peer-reviewed)
  • Drackert, A., Küplüce, C. & Werner, S. (2022) Digitalisierungsbezogene Kompetenzen von Lehrkräften – Eine Konkretisierung fächerübergreifender Kompetenzmodelle aus fremdsprachendidaktischer Perspektive. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht. 27/1, pp. 261–283. http://tujournals.ulb.tu-darmstadt.de/index.php/zif

 

  • Werner, S., & Küplüce, C. (2021). Digital language teaching after COVID-19: what can we learn from the crisis? In N. Zoghlami, C. Brudermann, C. Sarré, M. Grosbois, L. Bradley, & S. Thouësny (Eds), CALL and professionalisation – short papers from EUROCALL 2021 (pp.296–301). https://doi.org/10.14705/rpnet.2021.54.1349

 

  • Küplüce, C. & Ritter, M. (in print) Changing Curricula – Universitäre Lehrer*innenbildung und digitale Transformation. In: Wilden, E., Alfes, L. Cantone-Altintas, K., Cikrikci, S. & Reimann, D. (eds.). Standortbestimmungen. 29. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung in Essen. 22. – 24. Septe,ber 2021. Kongressband. Reihe Beiträge zur Fremdsprachenforschung. WBV.

 

  • Küplüce, C., Werner, S., & Rolka, K. (in print). Digitale, hochschulübergreifende Vernetzung durch Virtual Exchange: Chancen, Perspektiven und interdisziplinäre Kooperation in der Lehrer*innenbildung. HeiEDUCATION Heft2021/2.
Courses

Winter term 2021/2022: Alles Digital?! Wie lernt Schule post Covid? (KM 1 T3 M. Ed. Bildungswissenschaften)

Summer term 2021: Digital Transformation of ELT: Perspectives, Goals and Teacher Roles (Vertiefungsseminar M. Ed. Englisch)

Winter term 2020/2021: Englischunterricht neu denken – Lehrkraft sein im digitalisierten Fremdsprachenunterricht (Vertiefungssseminar M. Ed. Englisch)

 

[Last updated: 28.09.2022]